Hotel Bami am Park, Sulden/ Solda

1 augustus 2019 - Stelvio, Italië

Op donderdag 01 augustus hadden we een reisdag naar Hotel Bambi Park in Sulden/ Solda, via het Rechsenmeer zijn we naar Sulden/Solda gereden onderweg even heerlijk een Italiaans bakje koffie gedronken bij een café aan de weg met een prachtig uitzicht.

Nadat we bij het hotel waren aangekomen zijn we de Stelviopas gaan rijden, een prachtige bergpas bekend bij het wielrennen in de Giro d’Italia deze pas bevat 48 hele pittige haarspeldbochten welke soms onoverzichtelijk waren , tot een hoogte van 2758m. En ‘s-avonds kregen we een 5 gangen diner voorgeschoteld in het hotel

Op vrijdag 02 augustus zijn we na het hotel richting Bolzano gereden waar we een prachtige oude ruïne wilde bekijken, dit bleek uiteindelijk een museum met een pittige entreeprijs dus besloten we maar een rit door de bergen te maken

Zaterdag 03 augustus zijn we s morgen met de skilift omhoog gegaan voor een adembenemend uitzicht , hebben we een kleine wandeling gemaakt en hebben we ,s-middags de Stelvio pas gereden vanuit Zwitserland, een iets smallere weg met ook prachtige uitzichten